آموزش شنا (رضا ملازینل)

آموزش شنا زیر نظر مربی رسمی فدراسیون شنا 🇮🇷 کارشناس تربیت بدنی📕 آموزش شنا از مبتدی تا پیشرفته

آموزش شنا (رضا ملازینل)

آموزش شنا زیر نظر مربی رسمی فدراسیون شنا 🇮🇷 کارشناس تربیت بدنی📕 آموزش شنا از مبتدی تا پیشرفته

چقدر طول می‌کشد تا حرفه‌ای شنا بیاموزید؟

دوشنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۲، ۱۱:۱۴ ق.ظ

یکی از متداول‌ترین سؤالاتی که در مورد آموزش شنا توسط افراد پرسیده می‌شود این است که یادگیری شنا چقدر طول می‌کشد؟ که خب همیشه با این پاسخ کوتاه و نه‌چندان رضایت‌بخش مواجه می‌شوند: بستگی دارد! حقیقت این است که مدت‌زمان یادگیری در افراد، متفاوت است به‌عنوان‌مثال اگر ورزشکار هستید و می‌توانید چند ساعت در هفته تمرین کنید احتمالاً دوره آموزش شنا برای شما کوتاه‌تر خواهد بود. از طرف دیگر اگر در آب راحت نیستید و فقط می‌توانید چند جلسه در ماه تمرین کنید بدیهی است که پیشرفت شما کندتر خواهد بود. مانند یادگیری نواختن پیانو یا صحبت کردن به زبان فرانسه، یادگیری شنا نیز به کیفیت آموزش، زمان، تلاش، صبر و تمرین نیاز دارد. همان‌طوری که پیش‌تر اشاره کردیم ارائه مدت‌زمان دقیق برای یادگیری شنا کمی دشوار است بااین‌حال متوسط زمان آموزش شنا بزرگسالان و کودکان به این صورت است:
آموزش شنا کودکان: کودکان2 تا 3 سال با 30 دقیقه آموزش شنا خصوصی در هفته می‌توانند در عرض یک سال با اطمینان شنا کنند. برای کودکان بالای 3 سال با 30 دقیقه آموزش شنا خصوصی در هفته انتظار می‌رود که در 6 ماه یا با 20 تا 30 ساعت آموزش، بتوانند در آب شنا کنند.
آموزش شنا بزرگسالان: یادگیری شنا در بزرگسالی می‌تواند یک تجربه چالش‌برانگیز، ترسناک و درعین‌حال شگفت‌انگیز و باارزش باشد. برای بزرگسالانی که میزان یادگیری عادی دارند و از آب هراسی ندارند معمولاً 20 تا 25 ساعت آموزش شنا خصوصی برای کسب مهارت‌های اولیه کافی است. اما اگر اضافه وزن دارید یا برای ورود به آب مشکل دارید این روند می‌تواند مدت‌زمان بیشتری طول بکشد.
اما چقدر طول می‌کشد تا حرفه‌ای شنا بیاموزید؟! حقیقت این است که یادگیری اصول اولیه شنا یک چیز است اما حرفه‌ای شدن در شنا چیز دیگر! خبر خوب اینکه به‌محض آشنایی با اصول اولیه پیشرفت تصاعدی در شنا کردن را آغاز خواهید کرد. یادگیری اولین حرکات شنا بیشترین زمان را از شما می‌گیرد و این بدین دلیل است که اکثر مهارت‌های یک حرکت در شنا با سایر حرکات همپوشانی دارد بنابراین در صورتی می‌توانیم بگوییم که در آموزش شنا موفق بوده‌اید که بتوانید تعادل بدنتان را در آب حفظ کنید و حرکات پاها و بازوها را برای کارایی بیشتر با هم هماهنگ کنید. هنرجویان معمولاً کرال پشت را سریعتر و راحت‌تر یاد می‌گیرند، در مرحله بعد شنای قورباغه و در آخر شنای پروانه - به دلیل ماهیت فنی بیشتر معمولاً یادگیری آن زمان بیشتری می‌برد.

(رضا ملازینل)
 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی