آموزش شنا (رضا ملازینل)

آموزش شنا زیر نظر مربی رسمی فدراسیون شنا 🇮🇷 کارشناس تربیت بدنی📕 آموزش شنا از مبتدی تا پیشرفته

آموزش شنا (رضا ملازینل)

آموزش شنا زیر نظر مربی رسمی فدراسیون شنا 🇮🇷 کارشناس تربیت بدنی📕 آموزش شنا از مبتدی تا پیشرفته

۱۰ مطلب در آبان ۱۴۰۱ ثبت شده است

تمامی شناگران بایستی بیشینه ضربان قلب خود را بدانند تا با توجه به آن تمرینات خود را به درستی انجام دهند. تست بیشینه ضربان قلب می تواند این ضربان را برای شناگران تعیین نماید. یک شناگر ممکن است بیشینه ضربان قلب متفاوتی در شناهای مختلف داشته باشد. این تست به غیر از شنای کرال سینه برای شنای تخصصی شناگران نیز انجام می شود. بیشینه ضربان قلب گاهی اوقات در ست های تمرینی ثبت می شود. شناگران و مربیان باید در تمام ست های تمرینی ضربان قلب را مدنظر داشته باشند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۰۱ ، ۰۷:۱۹
رضا ملازینل

تصورات غلط زیادی درباره نقش اسیدلاکتیک در تمرین وجود دارند که آن‌قدر تکرار شده­اند که به‌عنوان حقیقت پذیرفته‌شده‌اند. برخی از این تصورات پیش‌تر ایجاد شده بود. در این بخش این تصورات غلط و دیگر تصورات را با جزئیات بیشتر توضیح خواهم داد. اولین تصور غلط این است که اسیدلاکتیک تولید نمی‌شود مگر اینکه شدت تمرین به نقطه‌ای برسد که مقدار اکسیژن قابل دسترس جهت پذیرش همه یون‌های هیدروژن، NADH و پیروات به میتوکندری کافی نباشد. حقیقت این است که اسیدلاکتیک همیشه در عضلات حتی در زمان استراحت در حال تولید شدن است. همچنین مقداری از پیروات و NADH با هم ترکیب می‌شوند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آبان ۰۱ ، ۰۷:۱۱
رضا ملازینل

اجرای یک رشته از مسابقه در سطوح مقدماتی، نیمه نهایی در رقابت های ملی و بین المللی به این معنی می باشد که مربیان باید شناگران خود را به گونه ای آماده کنند که از عهده همه آن ها برآیند.
سریع ترین شناگران لزوما برنده مسابقات اصلی نمی باشند. برنده واقعی کسی است که اغلب بهتر از بقیه آماده شده است، کسی که بعد از مسابقات مقدماتی و نیمه نهایی بهتر از دیگران ریکاوری شده است. اکثر مدال آوران اخیر در مسابقات بین المللی قهرمانی شنا تدریجا سرعت خود را از مسابقات مقدماتی به نیمه نهایی و سرانجام به نهایی افزایش می دهند. این شناگران عملکرد خود را در مسابقه آتی بهتر می کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ آبان ۰۱ ، ۰۹:۲۳
رضا ملازینل

ولادیمیر ایسورین (۲۰۰۸) یک تعریف را برای دوره بندی ارائه نمود و بر این باور بود که این روش هم جدید است و هم برای طراحی تمرین بهتر و مناسب‌تر است. او این شیوه را دوره بندی ستونی (مسدود) نامید. حتماً در این سال‌های اخیر، درباره این روش بارها و بارها شنیده‌اید، ولی آمادگی لازم را برای اجرای این شیوه را ندارید؛ بنابراین من این شیوه را برای شما تشریح خواهم کرد و مزیت‌ها و برتری‌های آن را نسبت به دوره بندی سنتی نیز توضیح خواهم داد. اجازه دهید تفاوت‌های اصلی و برتری‌های ممکن از دوره بندی ستونی (مسدود) را نسبت به دوره بندی سنتی که در بخش قبلی بحث کردم را به‌طور خلاصه در شکل ۸.۲۶ شرح دهم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ آبان ۰۱ ، ۰۷:۲۷
رضا ملازینل

پروتئین تخم مرغ
یک عدد تخم مرغ بزرگ محتوی تقریبا ۶ گرم پروتئین می باشد.مکمل پروتئین تخم مرغ معولا از سفیده تخم مرغ (اُوا آلبومین)ویا تخم مرغ کامل به روش های مختلف استخراج شده وسپس با تکنیک خشک کردن تولید می گردد.فقط تعداد اندکی تحقیق کلینیکی وجود دارند که به بررسی اثرات مصرف پروتئین تخم مرغ ونتایج آن بر روی سلامتی،ترکیب بدنی وفیزیولوژی عضلات اسکلتی پرداخته اند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ آبان ۰۱ ، ۰۷:۴۱
رضا ملازینل

بسیاری از خوراکی های رژیم های غذایی حاوی پروتئین بوده و یا به عنوان مکمل غذایی ایزوله شده مصرف می‌شوند مثل : شیر، تخم مرغ،گوشت ،ماهی ، سویا ،کازئین و پنیر؛ و به نظر می رسد میزان تاثیری که هریک از این مواد بر روی سنتز پروتئین عضلات می‌گذارند ،ممکن است به دلیل تفاوت در قابلیت هضم یا ترکیب آمینو اسید، در هر فرد فرق کند.
برای مثال ویلکنسن در سال ۲۰۰۷ نشان داد که پس از انجام تمرینات قدرتی مصرف سرشیر در مقایسه با پروتئین سویا،حتی با یکسان بودن میزان انرژی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ آبان ۰۱ ، ۰۷:۰۰
رضا ملازینل

ما تلاش کردیم تا سرعت ویژه را در تمرینات‌مان بگنجانیم که بخش بزرگی از آن به هماهنگ کردن تمرینات باشنای رقابتی ورزشکار و نیازهای مربوط به آن بر می‌گردد. در نتیجه سعی کردیم خیلی از تمرینات مسافت‌ بلند، ست‌های بلند با شدت زیر بیشینه استفاده نکنیم. از نظر تکنیکی ما در  USC چیزی به نام طبقه بندی شناگران استقامتی یا مسافت طولانی نداریم، بلکه دوست داریم آنها را شناگران سرعتی مسافت بلند[۱] بنامیم و تمرینات‌شان شامل تمرینات تا حد ممکن پرشدت وکوتاه مدت باشد که دقیقاً بر خلاف تفکرات تمرینات سنتی شناگران استقامتی است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ آبان ۰۱ ، ۱۳:۱۹
رضا ملازینل

برخی از شناگران رکوردهایی را ثبت می‌کنند که برای همگان شگفت آور می‌باشد. دو رکورد فوق العاده در شنای جهان یکی شنای ۱۵۰۰ متر بود که خانم ژانت اِوانز در سال ۱۹۸۸ با رکورد ۱۵:۵۲.۱۰ ثبت کرد و دیگری هم کسب ۷ مدال طلا توسط آقای مارک اسپیتز در المپیک  ۱۹۷۲ بود. در آنزمان این رکوردها دست نیافتنی به نظر می رسیدند، اما بعد ها دو شناگر دیگر توانستند این رکوردها را جابجا نمایند. در مسابقات جهانی شنای ۲۰۰۷ کیت زیگلر عضو تیم ملی شنای آمریکا،

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ آبان ۰۱ ، ۱۰:۳۱
رضا ملازینل

کربوهیدرات ها برای عضله در تولید نوعی محلی از ۱-IGF مورد نیاز هستند . ۱-IGF در کبد در نتیجه ترشح هورمون رشد تولید می‌شود اما این فرم از  ۱-IGF اثر آنابولیک خیلی کوچکی روی عضله دارد یا اصلاً بی اثر است. اما در مورد  ۱-IGF محلی که مستقیم در عضله تولید می شود ماجرا فرق می کند و این هورمون در اثر تمرین شدید در عضله تولید می شود. این فرم از  ۱-IGF تنظیم کننده اساسی عضله و افزایش قدرت است

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ آبان ۰۱ ، ۰۷:۰۵
رضا ملازینل

یک جلسه تمرین مقاومتی می‌تواند محتوای گلیکوژن عضله را بین ۲۴ تا ۴۰ درصد کاهش دهد. یک تحقیق به این نتیجه رسیده که انجام فقط ۳ ست از حرکت جلو بازو منجر به کاهش ۶۰ درصدی گلیکوژن ذخیره در عضلات جلوبازو می‌شود .درحالی‌که می‌توانید با دیگر منابع انرژی مثل لاکتاک یا کتون ها تمرین کنید اما هیچ‌کدام از آن‌ها مثل کربوهیدرات در کمک به افزایش تست تمرین مؤثر نیستند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ آبان ۰۱ ، ۰۷:۱۹
رضا ملازینل