آموزش شنا (رضا ملازینل)

آموزش شنا زیر نظر مربی رسمی فدراسیون شنا 🇮🇷 کارشناس تربیت بدنی📕 آموزش شنا از مبتدی تا پیشرفته

آموزش شنا (رضا ملازینل)

آموزش شنا زیر نظر مربی رسمی فدراسیون شنا 🇮🇷 کارشناس تربیت بدنی📕 آموزش شنا از مبتدی تا پیشرفته

۱۰ مطلب در فروردين ۱۴۰۱ ثبت شده است

مقدمه

حیات از آب است و زندگی تمامی موجودات به آن بستگی دارد. اولین تمدن ها نیز در کنار آب ها شکل گرفته است، زیرا باعث آبادانی و توسعه و پیشرفت بشریت می شده است. اما پس از گذشت سال ها و با افزایش روز افزون جمعیت و همین طور پیشرفت و توسعه ماشینی بر آلودگی ها از جمله آب شدت گذاشته و حتی باعث نابودی بسیاری از منابع آبی و غیره شده است .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۰۱ ، ۱۱:۳۶
رضا ملازینل

شنا برای تندرستی

برای اینکه بتوانید از شنا کردن لذت بیشتری ببرید کارشناسان بهداشت محیط به شما توصیه کرده اند که از استخرهایی استفاده کنید تا سلامت شما را به مخاطره نیندازد. آب محیطی عالی برای رشد میکروب ها، انگل ها و قارچ ها می باشد و اگر نکات بهداشتی و ایمنی در استخرها رعایت نشود چه بسا باعث بیماری های پوستی، چشمی، گوارشی و … می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۰۱ ، ۰۷:۳۵
رضا ملازینل

جکوزی چیست

استخرهای آبگرم در گذشته ای نه چندان دور از جنس چوب و به شکل های مختلف ساخته می شدند و از آنها برای استراحت ،کاربردهای درمانی ،رفع تنش عضلات و مانند آن استفاده می شد. این استخرها به دلیل عدم راحتی و مشکلات متعددی مانند نشتی آب به تدریج از رده خارج شدند.اما آنچه که امروزه در متون فنی با عنوان استخر آب گرم مطرح است. استخرهای گردابی که گاهی اوقات حمام های گردابی نیز خوانده می شوند همان استخرهایی هستند که که بین عامه مردم به جکوزی شهرت دارند. در پاسخ به این سوال که جکوزی چیست باید گفت واژه جکوزی در واقع از نام شرکتی به همین نام  گرفته شده است که توسط دو برادر ایتالیایی در کشور آمریکا تاسیس شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ فروردين ۰۱ ، ۰۸:۳۷
رضا ملازینل

مضرات و فواید سونای بخار

سونای بخار یک اتاق گرم است که افراد برای آرامش و رفع برخی از مشکلات پزشکی از آن استفاده می کنند. آنها اغلب در سالن های ورزشی یا استخرها یافت می شوند. سونای بخار هنگامی ایجاد می شود که ژنراتور پر از آب بخار را در یک فضای محصور پمپ کند، بنابراین وقتی افراد در آن نشسته اند رطوبت بسیار زیادی در آنجا وجود دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ فروردين ۰۱ ، ۰۸:۵۶
رضا ملازینل

مزایا و مضرات سونا خشک

استفاده از سونا برای تسکین استرس، آرامش و ارتقاء سلامتی، چندین دهه است که وجود دارد. در حال حاضر برخی از مطالعات حتی با استفاده منظم از سونا خشک، به بهتر شدن سلامت قلب اشاره دارند. در حالی که استفاده از کابین سونا خشک برای مدت زمان توصیه شده به طور کلی بی‌خطر است، نکات و مواردی در مورد سونا وجود دارد که باید قبل از ورود به این کابین‌های حمام سونا آن‌ها را مورد توجه قرار دهید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ فروردين ۰۱ ، ۰۸:۵۷
رضا ملازینل

جت اسکی

جت اسکی نام یک برند مربوط به وسایل آبی انفرادی بود که توسط صنایع سنگین کاوازاکی ابتدا عرضه شد. گاهی به طور اشتباه گفته میشود که این وسیله در شرکت ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده به ثبت رسیده است. یکی از مدل های جت اسکی شامل صفحات فایبرگلاس است که یکی از انواع آن جت اسکی ۴۰۰ است که در سال ۱۹۷۳ به بازار آمده است. امروزه از جت اسکی به عنوان یک وسیله ورزشی و سرگرمی در اسکله ها و سواحل دریا استفاده می کنند و گاهی اوقات مسابقاتی را نیز ترتیب می دهند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ فروردين ۰۱ ، ۰۸:۲۰
رضا ملازینل

غواصی فنی

اصطلاح غواصی فنی را نخستین بار مایکل مندونو که سردبیر مجله غواصی آکواکورپس بود بکار گرفت.

اما مفهوم اصطلاح غواصی فنی درگیر شدن غواصان در برخی فعالیت های غواصی ست که معمولا فراتر از محدودیت های مجاز غواص تفریحی برشمرده می کردند به عنوان مثال در غواصی فنی برای رسیدن به عمق دلخواه غواصان از محدوده مجاز عمق ۴۲ متر فراتر می روند.

غواصی فنی که گاهی به عنوان غواصی تکنیکال نامیده می شود، غواصی است که بیش از غواصی تفریحی نیاز به آموزش های پیشرفته، تجربه گسترده، تجهیزات تخصصی و اغلب تنفس گازهای دیگر تنفسی غیر از هوا و یا نایتروکس دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ فروردين ۰۱ ، ۰۷:۱۸
رضا ملازینل

آب درمانی یا هیدروتراپی به معنای درمان امراض به وسیله آب

آرتروز پوکی استخوان پیشرفته / کشیدگی یا پارگی عضله / کمر درد افراد دیابتی و دچار فشار خون بالا / افزایش گردش خون در ناحیه کلیه ها و مثانه و جلوگیری از رسوب مواد معدنی به شکل سنگ در کلیه ها و مجاری ادرار و تخلیه بهتر مثانه / افزایش حرکت روده ها و جلوگیری از یبوست / بالابردن حجم تنفسی ریه و جلوگیری از تجمع ترشحات و خلط در ریه و ایجاد عفونت در آن افزایش سوخت و ساز بافت ها / اتساع عروق در اثر بالا بودن حرارت آب و افزایش سوخت و ساز سلول ها/ افزایش جریان خون در اثر افزایش درجه حرارت بدن و سوخت و ساز سلول ها/ افزایش میزان فعالیت قلب ارتقا بهداشت پوست و مو و جلوگیری از ایجاد زخم فشاری

به طور خلاصه می توان گفت که تأثیرات درمانی آب به واسطه اثری است که آب روی پوست بدن دارد. بر اثر برخورد جریان آب، گیرنده های عصبی پوست تحریک می شوند. تحریکات ایجاد شده از طریق اعصاب، بر سیستم عصبی مرکزی تأثیر می گذارند و این تأثیرات سیستم عصبی مرکزی است که باعث به وجود آمدن اثرات درمانی آب می شود. آب درمانی روی جریان خون، سوخت و ساز بدن، سیستم عصبی، ترکیب خون و میزان ترشح غدد نیز تاثیر می گذارد و در نهایت، تجمع این تاثیرات روی روان فرد منعکس می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ فروردين ۰۱ ، ۱۴:۴۹
رضا ملازینل

سینکرونایز یا شنای موزون

شنای موزون، شنای هماهنگ با شناهنگ ، به انگلیسی Synchronised Swimming رشته ای از ورزش های آبی است که در آن شناگر یا شناگران همراه با موسیقی به انجام آن می پردازند. شنا، ورزشی رقابتی است که سرعت در آن حرف اول را می زند، اما وقتی موزون در کنارش جای می گیرد آن را تبدیل به رشته ای می کند که شنا، ژیمناستیک، واترپولو، شیرجه، حرکات . هنری یا آکروباتیک را به اجرا در می آورد. هر شخصی که این رشته ورزشی را از نزدیک می بیند قطعا متوجه میشود که ورزشکاران این رشته قابلیت پنج رشته ورزشی بالا را دارند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ فروردين ۰۱ ، ۰۷:۵۴
رضا ملازینل

نوروز سال 1401

آمدن نوروز و آغاز فصل بهار که با تغییر و گونه گونی طبیعت همراه است،
سرشار از آیه ها و نشانه های خداوند متعال است که در تمام طول زندگی همراه ماست و فرصت بسیار مغتنمی است
تا همچنان که طبیعت لباس کهنه از تن به در می آورد و با طراوت و پر نشاط می شود،
ما نیز آیینه قلوب خود را از زنگار ناراستی و کینه و رخوت بزدائیم و امیدوار و پر انرژی مهیای آغاز سال جدید باشیم.
این خجسته روز بر همه ی دوستان و همراهان مبارک.

(به امید سالی پرخیر و برکت همراه با اتفاقات خوب ، ارادتمند همگی رضا ملازینل)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ فروردين ۰۱ ، ۰۹:۲۶
رضا ملازینل