آموزش شنا (رضا ملازینل)

آموزش شنا زیر نظر مربی رسمی فدراسیون شنا 🇮🇷 کارشناس تربیت بدنی📕 آموزش شنا از مبتدی تا پیشرفته

آموزش شنا (رضا ملازینل)

آموزش شنا زیر نظر مربی رسمی فدراسیون شنا 🇮🇷 کارشناس تربیت بدنی📕 آموزش شنا از مبتدی تا پیشرفته

۱۷ مطلب در خرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

نکات مهم درباره شنای نوزادان

نوزادان چه زمانی میتوانند شنا کنند و از چه راهی و چگونه باید به آنها شنا کردن را آموزش دهیم؟

با توجه به مسائلی که این روزه والدین در مورد توانایی شنا کردن در نوزادان می دانند مشتاق هستند تا مسیر صحیحی برای ان انتخاب کنند تا در بهترین زمان و سن فرزندشان این توانایی را داشته باشد به همین دلیل سوالاتی برایشان پیش خواهد آمد. ما در این بخش از نمناک به آنها پاسخ خواهیم داد اگر شما از شنا کردن لذت میبرید، پس ممکن است بخواهید که نوزاد خود را به همراهتان به استخر ببرید. شناکردن دارای مزایای قابل توجهی است ، اما آیا برای نوزادان ایمن است؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۰۱ ، ۰۷:۲۵
رضا ملازینل

روش های ماهیگیری

امروزه ماهیگیری دیگر یک حرفه تجربی نیست و یک صنعت محسوب می شود. تلفیق علم + ابزار + مهارت می تواند تأثیر بسزایی را در کسب موفقیت و پیشرفت های پی در پی داشته باشد. ماهیگیری را می توان به عنوان یک حرفه سودآور در نظر گرفت به شرط آنکه بتوان با کمک بهترین شیوه های موجود این کار را انجام داد. در متن ذیل به بررسی انواع روش های ماهیگیری می پردازیم و ویژگی های هرکدام را به طور مختصر بیان می نماییم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۰۱ ، ۰۶:۲۱
رضا ملازینل

لوازم و تجهیزات ورزش شنا

شنا (Swimming) از جمله ورزش هایی است که کلیه اندام ها و عضلات بدن را فعال می کند. این فعالیت علاوه بر انعطاف پذیری و تقویت عضلات، موجب احساس آرامش و نشاط در انسان نیز می شود. شنا مجموعه ای از چند حرکت است که باید با هماهنگی کامل بین عضلات و اندام های بدن انجام شود. به بیان ساده تر در ورزش شنا به ما آموزش می دهند که چگونه حرکات دست ها، پاها و تنفس خود را مدیریت کنیم. اما برای یادگیری ورزش شنا در ابتدا مستلزم آن هستیم که از لوازم و تجهیزات کمک آموزشی این ورزش برای، ایمنی، بهبود یادگیری و افزایش مهارت در شنا کردن استفاده کنیم. در ادامه به معرفی و بررسی لوازم کمک آموزشی ورزش شنا خواهیم پرداخت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۰۱ ، ۰۹:۰۶
رضا ملازینل

چطور تکنیک های شنا خود را بهبود بخشید؟
1. از افراد ماهر و متخصص یاد بگیرید

همه ما مجبور بودیم که قبل از دویدن، راه رفتن را یاد بگیریم. در رابطه با شنا کردن قبل از سرعت به تکنیک های شنا توجه کنید. چنانچه تکنیک شنا را به درستی آموختید، می‌توانید روی سرعت کار کنید.

به جای اینکه در آب ناشیانه به این سو و آن سو بروید در باشگاه ورزشی یا استخر محل به کلاس آموزش شنا بروید و از مربی شنا درس‌ هایی بگیرید. تقریبا همه می‌توانند شنا کنند اما مربیان این امر با نحوه درست شنا کردن آشنا هستند. این بدان معنا نیست که به برنامه‌ آموزشی فشرده نیاز دارید. ممکن است فقط در چند جلسه، روش درستِ شناکردن را یاد بگیرید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۰۱ ، ۰۹:۵۱
رضا ملازینل

ترس از آب

بسیاری از مردم ترس از آب را تجربه میکنند( اکوفوبیا). در این مقاله این ترس مورد بحث قرار گرفته و چندین تمرین اساسی در آب که برای غلبه بر این ترس به شما کمک میکند، پیشنهاد شدهاست.

ترس از آب ، علل

ترس از آب دلایل مختلف زیادی میتواند داشتهباشد:
• ترس از غرق شدن اغلب یک ترس غریزی است.
• ترس از آب می‌تواند ناشی از یک ترس ناشناخته باشد که ممکن است در زیر سطح آب در آب‌های عمیق، تیره یا گل‌آلود کمین کردهباشد.
• ترس از آب ممکن است مربوط به یک تجربه بد که در دوران کودکی رخ دادهاست، باشد.
• ترس از آب میتواند توسط والدینی که خودشان از آب می ترسند به کودک منتقل کنند.
• ممکن است توسط مربیان شنا که برای آموزش شنا از روش‌های نامناسب یا استرس زا استفاده می‌کردند، ریشه گرفته باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ خرداد ۰۱ ، ۰۷:۳۶
رضا ملازینل

میزان استاندارد کُلر در آب استخر چگونه باید باشد؟

ماده ای که به گونه ای متداول برای گندزدایی به کار میرود کلرین  (Cl2) است. کارآیی گاز کلر برای کلرزنی به علت اثرات ذرات این فرآورده است که پس از افزودن مقدار معینی از آن به آب میکرو ارگانیسم های مضر را نابود میسازد. کلر زنی عمدتاً به دو منظور انجام می شود :

  •     گندزدایی آب که منجر به کشتن باکتریها و میکروارگانیزم های مضر آن می شود.
  •     اکسیداسیون آب که منجر به تخریب و از بین بردن جلبکها، چربی های بدن، گرد و غبارها و دیگر موادی می شود که عامل اصلی تغییر رنگ، بو و مزه آب هستند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ خرداد ۰۱ ، ۰۷:۳۱
رضا ملازینل

تست استعدادیابی ویژه پسران در رشته های شنا، شیرجه و واترپلو زیر نظر فدراسیون شنا شنبه الی چهارشنبه (۲۱ الی ۲۵ خرداد ۱۴۰۱) در استخر های آزادی و ۹ دی برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ فدراسیون شنا در نظر دارد به منظور کشف استعدادهای موجود در تهران و تربیت آنها برای پشتوانه سازی تیم های ملی در رشته های شنا، شیرجه و واترپلو تست استعدادیابی و یک دوره‌های آموزشی ویژه پسران زیر نظر مربیان درجه اول کشور در فصل تابستان به شرح زیر برگزار کند.

علاقه‌مندان می‌توانند بصورت رایگان در این تست استعدادیابی در رده‌های سنی نونهالان (زیر ۱۰ سال) و نوجوانان (زیر ۱۴ سال) شرکت کنند. لازم به ذکر است این تست از تاریخ ۲۱ الی ۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۱ در استخر قهرمانی مجموعه ورزشی آزادی و استخر بین المللی ۹ دی مجموعه ورزشی شهید شیرودی برگزار خواهد شد.

پس از پایان مرحله ثبت نام و استعدادیابی، متقاضیان می‌توانند در دوره های یک و دوماه (بنا به درخواست متقاضی) زیر نظر مربیان درجه یک فدراسیون شرکت کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ خرداد ۰۱ ، ۰۹:۳۱
رضا ملازینل

تست استعدادیابی ویژه دختران در رشته های شنا،شیرجه و واترپلو زیر نظر فدراسیون شنا پنجشنبه و جمعه (۲۶ و ۲۷ خرداد ۱۴۰۱) در استخر ۹ دی مجموعه ورزشی شهید شیرودی برگزار خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ فدراسیون شنا در نظر دارد به منظور شناسایی و کشف استعدادهای موجود در تهران و تربیت آنها در رشته های شنا وشیرجه تست استعدادیابی و یک دوره‌های آموزشی ویژه دختران زیر نظر مربیان درجه اول کشور در فصل تابستان به شرح زیر برگزار کند.

علاقه‌مندان می‌توانند بصورت رایگان در این تست استعدادیابی در رده‌های سنی نونهالان (زیر ۱۰ سال) و نوجوانان (زیر ۱۴ سال) شرکت کنند. لازم به ذکر است این تست تاریخ ۲۶ و ۲۷ خرداد ماه ۱۴۰۱ در استخر بین المللی ۹ دی مجموعه ورزشی شهید شیرودی برگزار خواهد شد.

پس از پایان مرحله ثبت نام و استعدادیابی، متقاضیان می‌توانند در دوره های یک و دوماه (بنا به درخواست متقاضی) زیر نظر مربیان درجه یک فدراسیون شرکت کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ خرداد ۰۱ ، ۰۹:۲۹
رضا ملازینل

آموزش زیر آبی

قبل از رفتن به زیر آب چند بار نفس عمیق بکشید تا ریه تون آمادگی گرفتن هوای با حجم مناسب رو داشته باشه.
میریم قسمت عمیق ، اگر کنار دیواره ای میتونی ازش کمک بگیری و خودتو به کمک میله یا دیواره بفرستی بری زیر آب اگرهم نه اشکالی نداره خوب گوش کن.
از میله فاصله بگیر یه پای دوچرخه یا قورباغه قوی بزن تا بدنت با بالا اومدن یه شتاب ریز به خودش بگیره بعد بلافاصله بدنتو کشیده و سوزنی نگه دار تا تا نیمه های آب پایین بری!
یک سوم هوایی که گرفتیم رو خالی میکنیم تا بدنمون کم کم شناوریشو از دست بده و پایین تر بره…
یه نکته مهم بچها برای رفتن به زیر آب نیازی نیست با دست بینی تون رو نگه دارینا بعد از خالی کردن هوا با بینی داخل آب دیگه آب داخل بینی تون نمیره.
برای سرعت دادن به این حرکت با دستامون آب رو خلاف جهت جاذبه زمین حرکت میدیم تا خودمون پایین بریم!
با انجام درست این حرکات دیگه اون پایینی و میتونی بشینی کف استخر ، شنا کنی ، وسیلتو برداری یا هرکاری که داری بکن و برگرد بالا !
حاال تا اونجا که رفتی وسایل مردمم دیدی بردار بیار بالا…
برای شنا آموزهای خیلی مبتدی توصیه میکنیم این حرکات رو چندین بار در قسمت کم عمق یا نیمه عمیق تمرین و تکرار کنن تا تسلط بیشتری داشته باشن!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ خرداد ۰۱ ، ۰۷:۰۲
رضا ملازینل

پارک آبی یا Waterpark

پارک آبی یک پارک تفریحی است که دارای مناطق بازی آب مانند استخرهای شنا ، سرسره های آب ، لنت های چلپ چلوپ ، زمین های بازی آبی و رودخانه های تنبل و همچنین مناطقی برای استحمام ، شنا و سایر محیط های پابرهنه است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ خرداد ۰۱ ، ۰۷:۱۲
رضا ملازینل