آموزش شنا (رضا ملازینل)

آموزش شنا زیر نظر مربی رسمی فدراسیون شنا 🇮🇷 کارشناس تربیت بدنی📕 آموزش شنا از مبتدی تا پیشرفته

آموزش شنا (رضا ملازینل)

آموزش شنا زیر نظر مربی رسمی فدراسیون شنا 🇮🇷 کارشناس تربیت بدنی📕 آموزش شنا از مبتدی تا پیشرفته

وظایف مربی ورزش شنا

دوشنبه, ۴ مهر ۱۴۰۱، ۰۹:۴۵ ق.ظ

وظایف مربی شنا

کاهش ترس و اضطراب هنرجویان
مربیان ورزش شنا هنگام آغاز آموزش ابتدا موظف به انجام اقدامات لازم جهت کاهش میزان اضطراب هنرجویان بوده و این کار با ایستادن هنرجویان در بخش کم عمق استخر صورت می‌گیرد.
به این نکته توجه داشته باشید که مربیان شنا برای ایجاد احساس اطمینان و آرامش هنرجویان خردسال می‎توانند نسبت به در دست گرفتن دستان آن‌ها، بستن بازوبند به دور هر دو بازوان و در اختیار قرار دادن کمک‌های شناور به کودکان اقدام کنند.
آموزش پلکانی
مربی شنا باید به صورت پله پله آموزش خود را پیش برده و برای هر جلسه تنها به تدریس و تمرین دو حرکت ورزشی شنا بپردازد. جلسات اولیه مبحث تدریس معمولا به تنفس در آب (فوت کردن با بینی در زیر آب) جهت برقراری امکان تنفس و عدم نیازمندی هنرجو به حبس نفس خود هنگام شنا اختصاص پیدا می‌کند. مراحل بعدی آموزش شنا بعد از تنفس به ترتیب عبارتند از مبحث شناور ماندن بر روی آب، لگد زدن به شیوه‌ی صحیح برای حرکت از گوشه‌ی استخر به سایر قسمت‌ها و تدریس شنای دوچرخه، شنای قورباغه، کرال پشت و کرال سینه و شنای پروانه می‌باشد.
به این نکته توجه داشته باشید که باید امکانات استفاده و بهره‌گیری از عینک شنا، شناورهای رنگارنگ و متنوع و ابزارهای کمکی مخصوص کودکان همچون دماغ‌گیر و گوش‌گیر برای مربی جهت بهبود روند آموزش به کودکان توسط مسئولین تجهزات سالن استخر فراهم شود.

(رضا ملازینل)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی