آموزش شنا (رضا ملازینل)

آموزش شنا زیر نظر مربی رسمی فدراسیون شنا 🇮🇷 کارشناس تربیت بدنی📕 آموزش شنا از مبتدی تا پیشرفته

آموزش شنا (رضا ملازینل)

آموزش شنا زیر نظر مربی رسمی فدراسیون شنا 🇮🇷 کارشناس تربیت بدنی📕 آموزش شنا از مبتدی تا پیشرفته

۲۰ مطلب در تیر ۱۴۰۱ ثبت شده است

شش تمرین اصلی جهت افزایش بازدهی در استخر:
جهت دور ماندن از آسیب، نیاز است که شنا گران، تمرینات اختصاصی بخش پشت که عضلات باسن، همسترینگ، ساق پا و عضلات پایین و بالای کمر را درگیر می کند، اجرا کنند که باعث می شود، هر نوع ضعفی را برطرف کرده و بخش هایی را که با شنا نمی شود تحریک کرد، فعال تر می کند.

تمرین پایداری کل بدن: برنامه ی تمرینی قدرتی
چگونه انجام شود: نیاز است که  با اجرای ست های تمرینی kettlebell/Dumbbell Arm bars بدن را برای انجام حرکت های سنگین تر آماده کنید. همه ی ست ها را کامل کرده (با حداقل استراحت بین آنها) سپس به مدت تعیین شده استراحت کرده و به Streamline squat jumps که ضربان قلب را بالا می برد. ست های این حرکت نیر تمام کرده و سپس به سراغ سوپرست ها می رویم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۰۱ ، ۱۰:۵۳
رضا ملازینل

تحلیل قابلیت‌های ورزشکار

هنگام تحلیل قابلیت‌های ورزشکار که توسط شنا توسعه می‌یابند، می‌بینیم که بدون شک، شنای قهرمانی بهترین آمادگی قلبی – عروقی در تمام ورزش‌ها را فراهم می‌کند. نیازهای کلی بدن و ماهیت (نوع) تکراری ورزش شنا،  همانند دونده‌ها و دوچرخه‌سوارها سطوح بالای ظرفیت هوازی و کارایی قلبی عروقی  ، اما با نیاز افزایش‌یافته حرکت از طریق محیطی غلیظ‌تر از هوا را توسعه می‌دهد. شنا بیشتر از هر ورزش دیگری نیازمند مهارت زمان‌بندی نفس کشیدن است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۰۱ ، ۰۸:۴۸
رضا ملازینل

بیماری گوش شناگر چیست و راه‌های درمان آن
بیماری گوش شناگرانswimmers-ear) ‎)، نوعی بیماری عفونی است. این بیماری به عفونت مجرای گوش خارجی نیز شناخته می‌شود. بیماری گوش شناگران معمولا مجرای گوش و قسمت‌های خارجی گوش را درگیر می‌کند.
منشا بروز بیماری گوش شناگران، باقی ماندن آب در داخل مجرای گوش است. آب باقی مانده در داخل گوش، محیط مرطوبی را ایجاد می‌کند. محیط مرطوب، مناسب‌ترین محیط برای رشد باکتری‌ها و ایجاد انواع عفونت‌هاست.
درمان گوش شناگران با استفاده از قطره گوش ممکن است. در ادامه این مقاله سعی شده است درباره با بیماری گوش شناگران اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار گیرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۰۱ ، ۰۸:۱۱
رضا ملازینل

سرعت یک عنصر مهم برای هر شناگری است.
با توجه به اینکه اکثر مسافت‌های ۵۰ متر در کمتر از ۴۰ ثانیه به پایان می‌رسند، مزایای تمرینات سرعتی برای یک شناگر سرعتی آشکار است. بسیاری از مربیان در حال حاضر مسافت‌های ۱۰۰ و ۲۰۰ متر را نیز به‌عنوان مسابقات سرعت تمرین می‌دهند.
با اینکه مسابقات مسافت ۴۰۰ یا  800 متر و بیشتر نیاز به المان‌های هوازی دارند، اما مواقعی وجود دارد که رقابت اصلی در این مسابقات به چند متر پایانی بستگی دارد و توانایی ایجاد یک سرعت انفجاری برای رسیدن  به دیواره استخر در چند متر پایانی و فینیش قبل از رقبا ضروری است.
چه یک شناگر سخت‌کوش باشید چه آن شناگری که به دنبال سرعت انفجاری در پایان مسابقه مسافت بلند است، عناصر سرعت باید بخشی ضروری از روال تمرینی شما باشند. در اینجا پنج تمرین از کتابخانه تمرینی استادان شنای ایالات متحده، نوشته مربیان USMS، آورده شده است که هر کدام را می‌توان در حدود یک ساعت انجام داد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ تیر ۰۱ ، ۰۷:۱۵
رضا ملازینل

هواگیری در شنا

هواگیری در شنا بسیار کاربرد دارد زیرا هنگامی که شنا می‌کنید یادگیری تکنیک مناسب نفس‌گیری یکی از چالش‌های مهم است که علاوه بر یادگیری نحوه شنا کردن چگونگی شناور شدن را نیز می‌آموزید.
ایجاد حباب در زیر آب یک تمرین خوب برای یادگیری کنترل تنفس است. هنگامی که نفس‌گیری خوبی داشته باشید و شنای اصولی را فرا گرفته باشید، نفس‌گیری با حرکت هماهنگ می‌شود و شنا راحت‌تر می‌شود.
نکات اساسی در نفس‌گیری:

۱- عینک شنا بپوشید. بدون عینک، آب وارد چشمانتان میشود و آن‌ها را اذیت می‌کند. علاوه بر این، وجود آب در چشم،دید را مختل کرده و موجب اضطراب می‌شود. به عبارت دیگر اگر از عینک استفاده کنید استرس کمتری دارید که موجب آرامش بیشتر و در نتیجه یادگیری نفس‌گیری راحت‌ترمی‌شود.

۲- در شناهایی که سر زیر آب فرو می‌رود، نفس را حبس نکنید و مرتب بازدم انجام دهید. اگر این کار را به‌خوبی انجام دهید باید هنگام چرخش یا بلند کردن سر، ریه‌های شما تقریباًخالی باشد تا دوباره نفس بگیرید.

۳- وقتی که آب داخل دهان را خالی کردید سریعاً نفس‌گیریکنید به طور صحیح بازدم کنید همان‌طور که در بالا توضیح داده شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ تیر ۰۱ ، ۰۷:۱۸
رضا ملازینل

آزمون ورودی عملی ۴ شنا ویژه آقایان روز چهارشنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۱ زیر نظر کمیته آموزش فدراسیون در استخر بین المللی ۹ دی برگزار می‌شود.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛  کمیته آموزش فدراسیون شنا در نظر دارد روز چهارشنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۱ از ساعت ۱۳:۰۰ الی ۱۵  در محل  استخر بین المللی ۹ دی مجموعه ورزشی شهید شیرودی آزمون عملی ۴شنا ویژه آقایان برگزار کند.
علاقه مندان می توانند از طریق سایت فدراسیون شنا به آدرس(register.irsf.ir) ثبت نام کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ تیر ۰۱ ، ۰۷:۱۹
رضا ملازینل

اسامی شناگران منتخب برای حضور در بازی‌های همبستگی کشور های اسلامی

از سوی کمیته فنی شنا و کادر فنی تیم اعلام شد تا پس از برپایی اردوی تدارکاتی پیش از این رقابت ها ترکیب نهایی ایران مشخص شود.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی ۹ تا ۱۸ آگوست ۲۰۲۲ (۱۸ تا ۲۷ مرداد ۱۴۰۱) به میزبانی شهر قونیه ترکیه برگزار می شود. رقابت های شنا این دوره از بازی های کشور های اسلامی ۱۳ الی ۱۷ آگوست (شنبه الی چهارشنبه ۲۲ – ۲۶ مرداد) پیگیری خواهد شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ تیر ۰۱ ، ۰۹:۲۰
رضا ملازینل

نوشیدن آب در تابستان

نوشیدن آب در تابستان را می توان از مهم ترین نکات برای داشتن زندگی سالم دانست. محققان و پزشکان توصیه می کنند که ناشتا، قبل از خواب و در طول روز بخصوص روزهای گرم تابستان حتما به میزان لازم آب بنوشیم.
خطری به نام گرما
از دست رفتن آب بدن همیشه محسوس و قالب توجه نیست و مقدار زیاد آن از طریق سطح پوست، تعریق و  تنفس از دست می رود، با افزایش گرما و افزایش دامنه تنفس نیز آب زیادی دفع می شود. بنابراین در تابستان و روزهای گرم سال باید بیش از روزهای دیگر، آب نوشیده و سعی در حفظ املاح بدن داشته باشیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ تیر ۰۱ ، ۰۷:۱۳
رضا ملازینل

نقش سیستم ایمنی بدن

نقش سیستم ایمنی بدن حفاظت از انسان در برابر انوع بیماری‌هاست؛ اگر این سیستم ضعیف شود زمینه بروز بیماری‌ها فراهم می‌شود، بنابراین تا حد امکان باید آن را تقویت کرد.
سیستم ایمنی از بدن انسان در برابر انواع ویروس‌ها، باکتری‌ها و عوامل بیماری‌زای دیگر محافظت می‌کند. گاهی اوقات دلایل متفاوت مانند استرس، فشارهای عصبی و یا تغذیه نامناسب باعث می‌شود این سیستم وظیفه خود را به درستی انجام ندهد؛ در این صورت زمینه بروز انواع بیماری‌ها فراهم می‌شود. در ادامه به بررسی راهکارهای موثر برای تقویت سیستم ایمنی بدن می‌پردازیم:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ تیر ۰۱ ، ۱۱:۳۶
رضا ملازینل

درمان با شنا در آب سرد

شنا در آب سرد و در دریا دارای فواید بسیاری میباشد. در این مقاله قصد داریم فواید شنا در آب سرد و دریا را به اختصار برای شما عزیزان عنوان کنیم.
1.  شنا در آب سرد سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند
تأثیرات آب سرد بر روی سیستم ایمنی بدن به طور گسترده ای مورد بررسی قرار گرفته است. آب سرد به افزایش تعداد گلبول های سفید خون کمک می کند زیرا بدن مجبور می شود به شرایط متغیر واکنش نشان دهد. با گذشت زمان ، بدن شما در فعال کردن دفاع خود بهتر می شود.
2. شنا در آب سرد به شما یک بالاترین سطح طبیعی می دهد
شنا در آب سرد باعث فعال شدن آندورفین ها می شود. این ماده شیمیایی همان چیزی است که مغز تولید می کند تا در هنگام فعالیت احساس خوبی داشته باشیم. شنا در آب سرد نیز نوعی ورزش است و ثابت شده است که ورزش می تواند افسردگی را درمان کند. شنای آب سرد ما را به سد درد نزدیک می کند. اندورفین وقتی درد می کشیم ترشح می شود تا به ما کمک کند تا از پس آن برآییم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ تیر ۰۱ ، ۰۷:۴۲
رضا ملازینل