آموزش شنا (رضا ملازینل)

آموزش شنا زیر نظر مربی رسمی فدراسیون شنا 🇮🇷 کارشناس تربیت بدنی📕 آموزش شنا از مبتدی تا پیشرفته

آموزش شنا (رضا ملازینل)

آموزش شنا زیر نظر مربی رسمی فدراسیون شنا 🇮🇷 کارشناس تربیت بدنی📕 آموزش شنا از مبتدی تا پیشرفته

۱۹ مطلب در مهر ۱۴۰۱ ثبت شده است

در وجود مقدار زیادی آمینواسید ضروری ، انسولین کمک می‌کند به افزایش واکنش سنتز پروتئین عضله که اکثر آن با کمک به کاهش تخریب عضلات است . تخریب عضلانی کمتر باعث می شود  که کفه ترازو به سمت محیط آنابولیک سنگین گردد. در حالی که کربوهیدرات ها بیشترین ترشح انسولین را باعث می شوند ، نشان داده که برای سنتز پروتئین عضله داشتن پروتئین کافی جهت به حداکثر رساندن این پروسه بعد از تمرین اقدامی کافی به حساب می آید .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۰۱ ، ۰۷:۱۵
رضا ملازینل

کربوهیدرات سوخت مطلوب انرژی در بدن انسان به حساب می آید. تمام کربوهیدراتی که ما می خوریم در بدن به یک نوع قند تبدیل می شود که در خون گردش می کند و نام آن گلوکز است .
بدن می‌تواند از دیگر منابع هم برای تولید انرژی استفاده کند مثل لاکتات تولید شده در نتیجه متابولیسیم بی هوازی حین تمرین . لاکتات می‌تواند درخون گردش کند و از عضله خسته شده به کبد منتقل به گلوکز شود .
سرنوشت یکسانی می‌تواند نصیب آمینواسیدها شود همچنین گلیسرول هم از چربی ها می‌تواند به این ماجرا وارد شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۰۱ ، ۰۷:۲۴
رضا ملازینل

یافته های حاصل از افزایش فعال سازی عضلات به تمرین، اغلب به ترکیبی از فراخوان تارهای عضلانی بیشتر (تعداد تارهای عضلانی که در یک انقباض عضله فراخوان می شوند ) و نرخ کدگذاری[۱] ( تعداد دفعاتی که واحدهای حرکتی تحریک می شوند) نسبت داده شده است. به خوبی ثابت شده است فراخوان تارهای عضلانی بر اساس اصل اندازه صورت می گیرد. برای اولین بار توسط هنمن توضیح داده شد که بر اساس اصل اندازه، ظرفیت واحدهای حرکتی برای تولید نیرو به طور مستقیم با اندازه تارهای عضلانی در ارتباط هستند ( شکل ۱.۵ ). بر این اساس واحدهای حرکتی تارهای کند انقباض، با آستانه تحریکی پایین ابتدا فراخوان می شوند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۰۱ ، ۰۷:۰۰
رضا ملازینل

تنفس علاوه بر تامین اکسیژن برای زنده ماندن در تنظیم تعادل اسیدی و بازی خون نیز اهمیت بسیار دارد، هوا از طریق بینی و دهان بوسیله نای به سمت ریه و نایژه ها هدایت می شوند. هر نایژه هوا را به یک سمت ریه منتقل می کند که بخشی از اکسیژن درون آن با دی اکسید کربن تولید شده در عضلات به مغز و سایر بافت های بدن منتقل می شود که از این اکسیژن برای باز سازی هوازی ATP استفاده می کنند، دی اکسید کربن نیز از طریق بازدم‌ به محیط بیرون از بدن بر می گردد. درون ریه ها هم سمت راست و هم سمت چپ نایژه ها به مجموعه ای از انشعابات نایژک ها تقیسم‌می شوند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مهر ۰۱ ، ۱۱:۰۵
رضا ملازینل

حجم ضربان قلب هر فرد می تواند برای تعیین برخی از بخش های تمرین مورد استفاده قرار گیرد. یکی از روش های دیگر شناسایی بخش های تمرین استفاده از بهترین رکورد شناگر در یک مسافت به اضافه یک عدد ثابت، است. تمام شناگران باید به شدتی که مختص آنها می باشد، تمرین کنند. شناگران و مربیان می توانند از این دو روش برای تعیین سرعت تمرینات اختصاصی استفاده نمایند.
اگر دو شناگر در یک استخر با ضربان های بیشینه[۱] متفاوت، بخواهند بخش اول ( تمرینات هوازی ) از تمرینات را انجام دهند،

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مهر ۰۱ ، ۰۷:۰۵
رضا ملازینل

چربی سفید: ذخیره انرژی در بدن و تولید بعضی هورمون ها.
چربی قهوه ای: سوزاندن کالری های اضافی.
چربی بژ : دراثر تبدیل چربی سفید به قهوه ای.
چربی زیر پوستی : مستقیما زیر پوست قرار می گیرد و نسبت به چربی عمقی خطر کمتری دارد،در نواحی دیگر،غیراز ناحیه شکم.
چربی احشایی(عمقی) : اطراف اندام های درون شکمی.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۰۱ ، ۰۷:۰۹
رضا ملازینل

هدف تمرینات قدرتی، ایجاد تدریجی سرعت بیشتر شنا در طول دوره حرفه‌ای شناگران بر طبق فصل و از مسابقه‌ای به مسابقه دیگر است. چون آزمون نهایی اثربخشی برنامه تمرینات قدرتی، عملکرد مسابقه‌ای است، ما باید برنامه‌ خود را با توجه به تاریخ مسابقات طراحی کنیم. برای اطمینان از اینکه شناگر به‌خوبی برای مسابقه آماده است، برنامه تمرین قبل از روز مسابقه با درجه‌ای استراحت همراه باشد. اما، با مسابقات شنای برنامه‌ریزی شده به‌صورت یک‌بار در هفته در طول فصول دبیرستان (مدرسه) و دانشکده و یک‌بار در هر دو هفته برای شناگران گروه سنی، برنامه‌ریزی برای مسابقات مشکلات مداوم تمرین را نشان می‌دهد. علاوه بر این، هنگام مطابقت مکرر استراحت قبل از مسابقات شنا، رسیدن به اثر جمعی تمرین مشکل است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مهر ۰۱ ، ۰۸:۱۹
رضا ملازینل

استفاده گسترده از اسنورکل شنا پدیده ای نسبتا جدید است. در دوران کودکی برای بازی با دوستانم در آب از اسنورکل استفاده می کردم. اسنورکلی که من داشتم از پهلو به ماسک غواصی متصل و مختص غواصی بود نه شنا. چند سال پیش Finis طراحی اسنورکل را بهبود بخشید تا برای شناگران قابل استفاده باشد. در این طراحی جدید لوله در وسط قرار می گیرد و می توان آن را با هر نوع عینک شنا استفاده کرد.
طراحی اسنورکل
اسنورکل شناگر از بخش های زیر ساخته شده است:
    قطعه دهانی از جنس سیلیکون شفاف نرم،که راحت در دهان قرار میگیرد:
این قطعه دارای یک دریچه ورود و خروج هوا در پایین است و در بالا به لوله تنفسی متصل می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مهر ۰۱ ، ۰۶:۵۱
رضا ملازینل

گرم کردن بخش مهمی از هر جلسه تمرین است، زیرا تمام عضلات را آماده می‌کند تا در شنا نیروی خود را به طور کامل اعمال کنند. حدود ۱۰-۲۰ درصد از حجم تمرین (طول متراژ) بایستی با سرعت آهسته یا شنای آسان باشد که نیاز به حداقل تلاش دارد،شدت تمرین و بکارگیری نیرو همانند پیاده‌روی باشد. طول استروک‌ها بایستی بسیار بلند بوده و بر کشش بالاتنه و ایجاد گردش خون تأکید گردد، پیش ازاین‌که در ست‌های بعدی قلب بخواهد پمپاژ و گردش خون سریع و زیادی داشته باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ مهر ۰۱ ، ۰۶:۵۰
رضا ملازینل

توپ مدیسین یک توپ سنگین است که می‌تواند در انجام انواع تعداد زیادی از تمرینات قدرتی استفاده می‌شود. توپ مدیسین یک پوشش خارجی برای وزنه‌های یک تا ۲۵ پوندی آماده کرده است. به دو دلیل توپ مدیسین برای شناگرانی که در اولین مرحله از پیشرفت قرار دارند حتی با این مقدار کم مقاومت اضافه شده، توصیه نمی‌شود. اول این که توپ‌های مدیسین سنگین هستند و استخوان‌بندی شناگران جوان آمادگی فیزیکی برای تحمل وزن بیشتر از وزن بدن آن‌ها را ندارد. دوم این که از آن جایی که توپ مدیسین شبیه به یک اسباب بازی به نظر می‌رسد و فعالیت‌های زیادی شبیه یک توپ عادی را می توان با آن انجام داد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مهر ۰۱ ، ۰۷:۳۸
رضا ملازینل