آموزش شنا (رضا ملازینل)

آموزش شنا زیر نظر مربی رسمی فدراسیون شنا 🇮🇷 کارشناس تربیت بدنی📕 آموزش شنا از مبتدی تا پیشرفته

آموزش شنا (رضا ملازینل)

آموزش شنا زیر نظر مربی رسمی فدراسیون شنا 🇮🇷 کارشناس تربیت بدنی📕 آموزش شنا از مبتدی تا پیشرفته

هدف تمرینات قدرتی، ایجاد تدریجی سرعت بیشتر شنا در طول دوره حرفه‌ای شناگران بر طبق فصل و از مسابقه‌ای به مسابقه دیگر است. چون آزمون نهایی اثربخشی برنامه تمرینات قدرتی، عملکرد مسابقه‌ای است، ما باید برنامه‌ خود را با توجه به تاریخ مسابقات طراحی کنیم. برای اطمینان از اینکه شناگر به‌خوبی برای مسابقه آماده است، برنامه تمرین قبل از روز مسابقه با درجه‌ای استراحت همراه باشد. اما، با مسابقات شنای برنامه‌ریزی شده به‌صورت یک‌بار در هفته در طول فصول دبیرستان (مدرسه) و دانشکده و یک‌بار در هر دو هفته برای شناگران گروه سنی، برنامه‌ریزی برای مسابقات مشکلات مداوم تمرین را نشان می‌دهد. علاوه بر این، هنگام مطابقت مکرر استراحت قبل از مسابقات شنا، رسیدن به اثر جمعی تمرین مشکل است.
به همین دلیل، به‌طورکلی توجه به فصل و کار کردن به سمت یک نتیجه مثبت، تعیین معیار یا فرصت‌هایی در امتداد مسیر، ایده خوبی است. با تعیین این سه سطح رقابت، برخی مسابقات به‌عنوان مسابقات برتر (ممتاز) شناسایی شده و وقفه‌های برنامه‌ریزی شده در تمرین را تعیین می‌کنند، درحالی‌که برخی دیگر به‌عنوان بخشی از تمرین به کار خواهند رفت.
مسابقات تمرینی
برای آماده‌سازی برای مسابقات تمرینی، تغییر کم یا هیچ تغیری در برنامه عادی تمرین ایجاد نمی‌شود. درست مانند زمانی که ما در برخی مسابقات شنا می‌کنیم، می‌توانیم برای قدرت نیز تمرین کنیم. بهترین رکورد شنا نباید پیش‌بینی شود. به‌جای بهترین رکورد، هدف باید تعیینِ کیفیت استروک باشد.
اهداف مسابقات
قبل از مسابقات هدف، شناگر باید زمان معینی را به استراحت اختصاص دهد. هرچند برخی شناگران نسبت به بقیه بیشتر استراحت می‌کنند، حتی یک یا دو روز وقفه از زمان تمرینات قدرتی می‌تواند فرصت بهبود را به ماهیچه‌های شناگر بدون قطع جدی تمرینات قدرتی طولانی مدت دهد. علائم پیشرفت نسبت به هدف تمرینات قدرتی باید آشکار باشند. بهترین رکوردها می‌توانند پیش‌بینی شوند.

منبع : کتاب قدرت بیشتر، سرعت بیشتر
مترجم: سید محمدرضا نجفی، شیما حائری مجاور، محمد علی پور
مولف : بلایت لوسرو
ویرایش نهایی: رضا ملازینل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی