آموزش شنا (رضا ملازینل)

آموزش شنا زیر نظر مربی رسمی فدراسیون شنا 🇮🇷 کارشناس تربیت بدنی📕 آموزش شنا از مبتدی تا پیشرفته

آموزش شنا (رضا ملازینل)

آموزش شنا زیر نظر مربی رسمی فدراسیون شنا 🇮🇷 کارشناس تربیت بدنی📕 آموزش شنا از مبتدی تا پیشرفته

۲۰ مطلب در شهریور ۱۴۰۱ ثبت شده است

برای رسیدن به بیشترین سرعت در دایو، شناگر نبایستی بلافاصله بعد از استارت در زیر آب از موج دلفین استفاده نماید. شناگر باید وضعیت استریم لاین خود را تا لحظه ای، قبل از کاهش سرعت استارت حفظ نماید و بلافاصله ضربه موج دلفین در این لحظه آغاز می شود. اولین ضربه پا بایستی کاملا آرام زده شود. با افزایش سرعت ضربه های موج دلفین، آنها کوتاه تر و کم عمق تر از موج دلفین عادی انجام می شود، بدون حرکت موجی زیاد. شناگران بایستی بالاتنه پایدار (بدون حرکت) داشته باشند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ شهریور ۰۱ ، ۱۳:۵۲
رضا ملازینل

با توجه به این‌که بین افراد مختلف تفاوت‌های فردی بسیاربی وجود دارد، اولین کار برای بیشتر افراد ضرب کردن وزن بدن در عدد ۲۲ و سپس ضرب عدد حاصل در ضریب فعالیت است. مثلاً اگر وزن من را که ۹۰ کیلوگرم است در ۲۲ ضرب کنیم حدوداً معادل ۲۰۰۰ کالری می‌شود.
قدم ۱: ضریب پایه، بدون محاسبه فعالیت روزانه
۲۰۰۰ = ۲۲ × ۹۰

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۰۱ ، ۱۱:۳۰
رضا ملازینل

مهارت‌های جدید و مهارت‌های قدیمی

می‌خواهم یک بار دیگر روی توصیف اثر متقابل بینسیستم‌های عصب و عضله تمرکز کنم تا توضیح دهم که چطور این تعاملات ‏با آموختن مهارت‌های جدید و تغییرات مهارت‌هایقدیمی مرتبط هستند. مهارت‌هایی که ما می‌آموزیم توسط مغز، در ابتدا با ‏تمرکز ذهن و سپس با پایین آوردن سطح آگاهی از هوشیاری کنترل می‌شوند.‏
با تمرین هدفمند، گروهی از حرکات مرتبط می‌توانند در مهارت‌هایی که در ناخودآگاه قرار می‌گیرند، سازمان‌دهی شوند. برای یک ‏قهرمان هدف باید آموختن یک مهارت باشد به‌طوری‌کهاین مهارت بدون تفکر آگاهانه (آگاهی ذهن) یا حداقلی از آن انجام شود. ‏

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ شهریور ۰۱ ، ۰۷:۴۴
رضا ملازینل

تجهیزات مورد نیاز

  •     یک شناور لنگر دار ایده آل است
  •     به سمت شناور شنا کنید، در زمان نزدیک شدن به شناور چند مرتبه آن را مشاهده کنید.
  •     طوری برنامه ریزی کنید که آخرین حرکت دست شما قبل از رسیدن به شناور، دستی باشد (دست چپ) که به آن نزدیک است.
  •     به جای زدن دست بعدی کرال سینه، چرخش بدن خود را ادامه دهید به طوری که به پشت بچرخید. همانطور که این کار را انجام می دهید، کمی به شناور نزدیک تر می شوید.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۰۱ ، ۰۹:۳۷
رضا ملازینل

اهداف این دریل:
    یادگیری زمان صحیح نفس‌گیری کرال سینه
    به‌کارگیری الگوی منظم تنفس
    حفظ ریلکسی و ریتم استروک در زمان تنفس
مراحل اجرای دریل:
مرحله ۱- ابتدا پهلویی را که برای تنفس می‌چرخید انتخاب کنید. دستی که در هنگام چرخش و نفس‌گیری زده می‌شود، دست دم یا دست نفس‌گیری و دست دیگر دست بازدم یا خارج کردن هوا نامیده می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ شهریور ۰۱ ، ۰۷:۲۶
رضا ملازینل

اغلب شما شنیده‌اید و یا خوانده‌اید که در دهه‌های ۱۹۴۰، ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰، به ورزشکاران گفته می‌شد که تمرینات وزنه به دلیل سفت شدن عضلات، کاهش انعطاف‌پذیری، هماهنگی و سرعت آن‌ها سبب تخریب و افت عملکرد آن‌ها می‌شود. تمرینات وزنه جزء اصلی تمرینات وزنه‌برداران، پرورش اندام کاران و مردان قوی شاغل در سیرک‌ها در آن زمان‌ها بود که شاید به همین دلیل به دید آن‌ها این مسئله برای سایر رشته‌ها و بچه‌ها نامناسب می‌نمود. این نگرش در حال حاضر ۱۸۰ درجه تغییر کرده است. ورزشکاران بزرگسال به‌خوبی به مضرات عدم استفاده از تمرینات وزنه و مقاومتی آگاه‌اند. به‌تدریج این نگرش به‌طرف بچه‌های رده‌های سنی پسر و دختر معطوف گردید. والدین سؤال‌های زیادی برایشان پیش می‌آمد که اگر دخترانشان عضلانی شوند و یا اگر به مفاصل بچه‌ها آسیب برسد و یا اگر رشد آن‌ها به دلیل بسته شدن صفحات رشد در پیش از بلوغ اتفاق بیفتد آن‌ها چه باید بکنند. اجازه دهید تا تعدادی از این تصورات غلط را بررسی کنیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ شهریور ۰۱ ، ۰۸:۱۸
رضا ملازینل

موقعیت سر و بدن
هدف:

  • کمک برای تجربه وضعیت صحیح بخش های مختلف بدن و یادگیری اهمیت موقعیت سر

روش اجرا:

  •     پشت به دیواری که بلندتر از شماست بایستید
  •     پشت پاشنه هایتان‌را به دیوار قرار دهید
  •     باسن خود را به دیوار قرار دهید
  •     چانه را تو برده و استخوان کتف را به دیوار قرار دهید.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ شهریور ۰۱ ، ۰۷:۳۶
رضا ملازینل

اهداف این دریل:
    شناخت دست تکیه‌گاه
    درک وضعیت آرنج بالای قوی
    تجربه کردن عبور بدن از روی دست در هنگام انجام دست کرال پشت

مراحل اجرای دریل:
مرحله ۱- یک طناب محکم به دو طرف دیوار استخر متصل کنید. طناب کمی در زیر سطح آب قرار بگیرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ شهریور ۰۱ ، ۰۸:۰۱
رضا ملازینل

هدف:
این دریل به شما احساس نحوه شناوری بدن به‌صورت طبیعی را می‌دهد. بنابراین شما می‌توانید مرکز تعادلتان را احساس کنید. این دریل اولین کلید اجرای مجموعه دریل‌های شناوری است.
روش اجرا:
    در وسط یک خط استخر قرار بگیرید.
    یک نفس عمیق بکشید و آن را نگه‌دارید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ شهریور ۰۱ ، ۰۹:۰۵
رضا ملازینل

حفظ بافت عضلات اسکلتی مبتنی بر تعادل پویا بین سنتز و تجزیه پروتئین های عضلانی می باشد. بدن انسان وضعیت ثابتی از نوسازی پروتئین دارد. یعنی پروتئین ها دائماً در سراسر روز تجزیه و مجدداً سنتز(ساخته) می شوند، اتفاقی که آن را نوسازی پروتئین می نامند. به طور میانگین نوسازی پروتئین های عضلات اسکلتی در افراد سالم، تقریبا ۱.۲% در روز (در یک فرد ۷۵ کیلوئی تقریبا ۳۰۰ گرم پروتئین نوسازی می گردد) می باشد که در حقیقت بخشی از آن از طریق پروتئین های دریافتی از طریق غذا وبخش دیگر به واسطه پروتئین های تجزیه شده بدن و قرارگیری آمین اسیدها در چرخه نوسازی می باشد و همیشه یک تعادل پویا در حفظ آن وجود دارد. در زمان گرسنگی، تجزیه پروتئین های عضلات  بیشتر از سنتز آنها بوده و در زمان سیری این روند برعکس می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ شهریور ۰۱ ، ۰۷:۲۴
رضا ملازینل