آموزش شنا (رضا ملازینل)

آموزش شنا زیر نظر مربی رسمی فدراسیون شنا 🇮🇷 کارشناس تربیت بدنی📕 آموزش شنا از مبتدی تا پیشرفته

آموزش شنا (رضا ملازینل)

آموزش شنا زیر نظر مربی رسمی فدراسیون شنا 🇮🇷 کارشناس تربیت بدنی📕 آموزش شنا از مبتدی تا پیشرفته

۱۸ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۱ ثبت شده است

بیماری های ناشی از شنا

در فصل گرم، شنا به تن آدم می‌چسبد. تابستان که می‌آید، بازار استخرها رونق می‌گیرد و شنا تبدیل می‌شود به یک تفریح پرطرفدار و لذت‌بخش و البته نه چندان بی‌خطر. می‌پرسید کدام خطر؟ جوابش ساده است: بیماری‌های ناشی از تفریحات آبی. این بیماری‌ها معمولاً از طریق بلع، تنفس و تماس پوست بدن با آب آلوده استخرها، چشمه‌های آب معدنی، دریاچه‌ها، رودخانه‌ها و دریا‌ها منتقل و منتشر می‌شوند و فهرست عریض و طویلی دارند: عفونت‌های پوست، گوش، چشم، اسهال و ... بد نیست با برخی از مهم‌ترینِ این بیماری‌ها و راه‌های پیشگیری از آن‌ها بیشتر آشنا شوید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۰۱ ، ۰۹:۲۹
رضا ملازینل

آموزش شنای پروانه
از نظر بسیاری از شناگران، شنای پروانه از چالش برانگیزترین و انرژی خواه ترین نوع شنا در رقابت های حرفه ای است. یادگیری دشوار آن شهرت زیادی کسب کرده است. شناگر در حین این نوع شنا سریعا خسته می شود، بنابراین باید آمادگی جسمی فرد بالا باشد. شناگران حرفه ای رقابت های المپیک و جهان قدرت بدنی زیادی دارند. هر کس که مسافت کوتاهی از این شنا را انجام داده باشد، براحتی این نکته را درک کرده است که حرکات شنای پروانه به قدرت و هماهنگی نیرو نیازمند است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۰۱ ، ۰۸:۱۶
رضا ملازینل

شنای قورباغه در استخر

چه بخواهید شنا را به عنوان یک ورزش حرفه ای دنبال کنید و چه از آن برای تفریح و سرگرمی بخواهید استفاده کنید، بهتر است چندین حرکت شنای مختلف را یاد بگیرید. زیرا آموزش و یادگیری حرکات شنا به ایمنی و لذت بردن شما از استخر شنا کمک می کند. شنا یکی از بهترین ورزش ها یا تفریحات برای کودکان و بزرگسالان است. شنا تقریباً تمام اعضای بدن یک انسان را درگیر می کند. بنابراین ، این بهترین تمرین برای انسان محسوب می شود. اگر بتوانید از کودکی به کودکان خود در مورد نحوه شنا بیاموزید، این امر به آنها کمک می کند تا سلامت جسمی و روانی خود را توسعه دهند. شنا نوعی فعالیت رشدی است که هر پدر و مادری باید بچه های خود را تشویق کند که زود شنا کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۰۱ ، ۰۷:۲۴
رضا ملازینل

آموزش شنا دوچرخه

گام اول

برای یادگیری حرکت پای دوچرخه بهتر است ابتدا تمرینات بر روی خشکی انجام پذیرد. بدین صورت که به حالت نشسته بر روی دوچرخه قرار بگیرید، کمی زانو ها را خم و بدنتان را به سمت جلو متمایل کنید. در این هنگام پاها را تک تک از زمین بلند و زانو رابه سمت سینه بیاورید و سپس با فشار کف پا، به سمت زمین برگردانید. به خاطر داشته باشید که پاها به طور متناوب این حرکت رااجرا کنند و مسیر حرکت پاها به شکل ۸ باشد بدین صورت که بعد از بلند کردن پا از زمین و هنگام بازگشت، کمی پا را به طرف بیرون حرکت دهید تا فاصله ی پاها کمی بیشتر از عرض شانه باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۰۱ ، ۰۹:۰۷
رضا ملازینل

شنای کرال سینه (Front Crawl )
کلمه کرال از فعل انگلیسیTo Crawl مشتق شده که به معنی خزیدن است . زیرا انسان به وسیله ی این شنا در آب می خزد و پیش می رود.
کسی به درستی نمی داند که اولین بار این شنا در کدام کشور معمول شده است ، ولی شواهد و قوانین نشان می دهد که به احتمال زیاد این شنا در مصر ابداع شده است .Description: http://forum.patoghu.com/images/poti/2009/06/2430.jpg
اما مسلم این است که در سال1700 در استرالیا این شنا به وسیله ی الک ویکمن معمول شد ، و سپس به آمریکا و اروپا راه یافت ، و بالاخره یکی از مهمترین بازی ها در مسابقه های المپیک را تشکیل داد ، و برای اولین بار یک آمریکایی به نام چارلز دانیلز به سال 1908 در رشته ی شنای بازی های المپیک شرکت کرد و با شنای کرال مسافت 100 متر را در 60 ثانیه و سه پنجم طی کرد و برنده شد .
شنای کرال امروزه بیش از هر شنای دیگر طرفدار دارد و بیشتر شناگرها با آن آشنایی دارند . ولی متاسفانه به غیر از تعداد کمی آن را به طریقه ی کاملاٌ صحیح فرا نمی گیرند . با کمی اراده ، اگر بتوانید این شنا را به طور کاملاٌ صحیح فرا گیرید ، بسیار مفرح و لذت بخش خواهد شد . کرال معمولا در دو قسمت کرال سینه و کرال پشت تعلیم داده می شود . که ابتدا به شرح کرال سینه می پردازیم .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ ارديبهشت ۰۱ ، ۰۸:۰۳
رضا ملازینل

استارت کرال پشت در شنا

در زمان استارت کرال پشت شناگر،پشت به مسیر شنا در داخل آب می ایستد. در این هنگام قسمتی از بالا تنه ی او از آب خارج خواهد بود سپس شناگر با دو دست میله ای را که در زیر سکوی استارت به این منظور بسته شده است می گیرد ( برای تمرین استارت کرال پشت میتوان از موج گیر  استفاده کرد ) در این هنگام شناگر هر دو پای خودرا به طرف بالاتنه کشیده و کف هر دو پا را در حدود 30 سانتی متر زیر سطح آب به دیوار استخر تکیه  می دهد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ ارديبهشت ۰۱ ، ۰۷:۱۹
رضا ملازینل

سالتو در شنای کرال پشت

نکته ای که در زمان برگشت کرال پشت باید به آن توجه شود، تشخیص درست و دقیق فاصله شناگر از دیوار می باشد. شناگرهای کم تجربه و جوان درهنگام برگشت سالتوی کرال پشت،چندین بار چرخش کرده و به عقب نگاه می کنند تا فاصله خود را از دیوار تشخیص دهند این عمل نه تنها باعث کاهش سرعت می گردد بلکه اتلاف وقت بیشتری را نیز به همراه خود دارد.
برای اینکه برگشت سالتوی کرال پشت خوب و صحیح انجام شود ، شناگر باید بیاموزد که که چگونه سرعت خود را به مسیر مخالف انتقال دهد اگر در زمان برگشت شناگر از سرعت خود بکاهد و سپس  عمل برگشت را انجام دهد باید برای رسیدن به سرعت دلخواه نیروئی اضافه مصرف کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ ارديبهشت ۰۱ ، ۱۵:۰۵
رضا ملازینل

فیلم برداری آبی

مهم ترین مرحله تولید محتوی و فیلم، فیلمبرداری است. این مرحله به ویژه با مهم ترین ابزار و وسایل فیلم سازی رو، کنار و زیر آب یعنی دوربین و متعلقات آن، انواع نورافکن ها و پروژکتورها و سایر ادوات انجام می پذیرد. فیلمبردار آبی یا مدیر فیلمبرداری آبی شخصی است که به وسیله یک یا چند دوربین فیلمبرداری به ثبت صحنه های یک فیلم آبی می پردازد. این شخص اغلب با عنوان فیلمبردار آبی شناخته می شود. فیلمبرداری زیر آب در عمق های مختلف بیشتر به کمک تجهیزات فیلمبرداری شامل کپسول هوا، دوربین و پوسته های زیر آبی و تجهیزات نورپردازی زیر آب انجام می گیرد. با پیشرفت تکنولوژی دوربین های فیلمبرداری تا حد زیادی کوچک شدند . علاوه بر دوربین های عکاسی دیجیتال که توانایی فیلمبرداری را دارند نیز حرفه ای هم شده اند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ ارديبهشت ۰۱ ، ۰۹:۲۰
رضا ملازینل

در مورد شنا در دوران بارداری بیشتر بدانید
در این مطلب به شنا در بارداری، فواید آن در این دوران و نیز باید ها و نبایدهای شنا در طول دوران بارداری شامل نکات ایمنی و مواردی که در سه ماهه های مختلف بارداری، در هنگام شنا کردن باید به آن توجه شود پرداخته خواهد شد

پرسش هایی که اغلب با آن روبرو می شویم، از این دست هستند:

  • آیا می توانم در دوران بارداری شنا کردن را، آغاز کنم؟
  • آیا اگر پیش از بارداری شنا می کرده ام، در بارداری می توانم به آن ادامه دهم؟
  • آیا می توانم در دوران بارداری از آب استخرهایی که کلر دارد، استفاده نمایم؟
  • آیا در دوران بارداری از مایو (لباس شنا) ی معمولی می توان استفاده کرد یا مایو هایی مخصوص این کار وجود دارد؟
  • در چه مواردی برای خانم های باردار، شنا کردن ممنوع است؟
  • آیا شرایط و یا مدت شنا کردن در سه ماهه های مختلف بارداری با هم فرق دارد؟

و ...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ ارديبهشت ۰۱ ، ۰۷:۳۰
رضا ملازینل

رضا پژمان

با این‌که ۹ سال بیشتر ندارد و معلول جسمی و حرکتی شدید است، اما شناگر ماهری است. با توجه به درجه معلولیت و سن و سالش رقیبی در کشور ندارد؛ روزانه حدود سه کیلومتر شنا می‌کند. مربی‌اش می‌گوید اگر برای او سرمایه‌گذاری شود، در آینده نزدیک شگفتی‌ساز خواهد شد.

درباره رضا پژمان حرف می زنیم؛ کودک کم سن و سالی که با معلولیت دست و پنجه نرم می کند، اما با شنا در استخر و آب های آزاد، خیلی ها را به تحسین وا داشته است.

معلولیتش مادرزادی است، اما این شرایط نتوانسته او را از رویاهایی که در ذهن همه کودکان می گذرد، دور کند. می گوید عاشق ریاضی و شناست و دوست دارد وقتی بزرگ شد جراح قلب و عروق شود، زیرا به این شکل می تواند به خیلی ها کمک کند. اینها بخشی از حرف های رضا پژمان است؛ کودکی که با وجود سن و سال کم و معلولیت، رویاهای بزرگ و زیادی در سر دارد؛ رویاهایی که به دلیل پشتکاری که دارد، دست نیافتنی به نظر نمی رسند.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ ارديبهشت ۰۱ ، ۰۸:۳۵
رضا ملازینل