آموزش شنا (رضا ملازینل)

آموزش شنا زیر نظر مربی رسمی فدراسیون شنا 🇮🇷 کارشناس تربیت بدنی📕 آموزش شنا از مبتدی تا پیشرفته

آموزش شنا (رضا ملازینل)

آموزش شنا زیر نظر مربی رسمی فدراسیون شنا 🇮🇷 کارشناس تربیت بدنی📕 آموزش شنا از مبتدی تا پیشرفته

۲۵ مطلب در مرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

تکنیک کرال پشت : دریل حرکت دست در خشکی

این مقاله تکنیک حرکت دست در کرال پشت را توضیح می دهد ، یادگیری حرکات دست زمانی که آن ها را در خشکی تمرین می کنید بسیار آسان تر است.
دستورالعمل ها – حرکت دست در کرال پشت :
اجازه بدهید که اکنون به موضوع حرکت های دست برای یک سیکل کامل حرکت دست در شنای کرال پشت بپردازیم . لطفاً این نام های متفاوت در مراحل شنا را که شامل ( ریکاوری[۱] – جاروکردن آب به سمت پایین[۲] جارو کردن آب به سمت بالا[۳] ) که مربوط به موقعیت شناگر در آب است را یادداشت کنید. هرچند که این توضیحات مربوط به حرکات در وضعیت ایستاده است که در این مقاله استفاده شده است .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۰۱ ، ۰۷:۳۰
رضا ملازینل

سه تمرین نفس گیری

از این که در حین شناکردن از نفس می افتید کلافه شده اید؟ در این مقاله به برخی تمرین های نفس­گیری خواهیم پرداخت که بواسطه آن‌ها قادر خواهید شد دم و بازدم خود را کنترل کرده و سریعتر شنا کنید.
عمده شناگران در حین شنا در طول استخر تمام توجهشان به انجام صحیح اصول و تکنیک‌های شنا است. درواقع در ضمن شنا کردن و با هدف ارتقای تکنیک­های شنا موارد بسیاری را باید مضد نظر قرار داد و روی آن‌ها تمرکز داشت، از نحوه صحیح حرکت دست­ها، چرخش لگن و تحرک مناسب گرفته تا تلاش مداوم برای آنکه تمامی ست‌های تمرینی شنا را به انجام رساند.
اما چالش برانگیزترین بخش برای شناگران در آب، زمان‌بندی صحیح برای نفس‌گیری در حین انجام انواع شنا است، از تعداد موج دلفین زیرآب گرفته تا شیرجه و غیره.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مرداد ۰۱ ، ۱۱:۴۰
رضا ملازینل

در مسابقات شنا پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی ملی پوشان ایران موفق شدند ۱۲ بار رکورد های ملی و رده های سنی را جابجا کنند.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی ۹ تا ۱۸ آگوست ۲۰۲۲ (۱۸ تا ۲۷ مرداد ۱۴۰۱) به میزبانی شهر قونیه ترکیه برگزار شد که رقابت های شنا این دوره  از این بازی ها ۱۳ الی ۱۷ آگوست (شنبه الی چهارشنبه ۲۲ – ۲۶ مرداد) پیگیری و به پایان رسید.
تیم ملی شنای ایران متشکل از ۹ شناگر به همراه کادر فنی تیم راهی این مسابقات شدند که با درخشش ملی پوشان جوان ایران ۱۲ بار رکورد ملی و جوانان در این رقابت ها جابجا شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۰۱ ، ۱۶:۳۹
رضا ملازینل

خطرات استفاده از مکمل‌ها

در این مقاله هشدارهای نسبتاً خوب و کاملاً بی طرفانه ای صرفاً جهت بحث کردن و اطلاع رسانی بیان می‌شود. این متن توصیه پزشکی به مخاطبان و خوانندگان نمی‌باشد. قبل از آنکه شروع به توقف رژیم غذایی (SUPER XTREME) و یا تغییرات در برنامه تمرینی خود کنید لطفاً با متخصص تغذیه مشورت کنید.
این متن نفی کامل و یا راهنمای عمومی استفاده از مکمل‌هانیست. بلکه یک هشدار مهم به شناگران در مورد خطر بالقوه مثبت شدن نتیجه تست دوپینگ توسط مکمل‌های آلوده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۰۱ ، ۰۹:۱۲
رضا ملازینل

پای قورباغه

اهداف این دریل:

    توسعه پای پیش برنده
    استفاده از سرعت پاها طی مرحله قدرتی
    حذف نیروی مقاوم و درگ

مراحل اجرای دریل:

مرحله ۱- در قسمت عمیق استخر که قدتان نمی‌رسد، به صورت عمودی شناور شوید. به آرامی حرکت اسکالینگ را انجام دهید (زیر آب دست‌ها را مثل پارو به پهلوها بکشید) به طوری که سرتان بالای آب بماند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۰۱ ، ۰۸:۴۸
رضا ملازینل

شنای پروانه

اهداف این دریل:
• احساس هر دو وضعیت طبیعی و دان‌هیل بدن
• یادگیری انتقال وزن به سمت جلو
• توسعه مؤثر پایداری و کشیدگی عضلات میان تنه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مرداد ۰۱ ، ۰۷:۲۳
رضا ملازینل

دریل یک دست و یک پای شنای قورباغه: یک دریل عالی برای افزایش سرعت شنای قورباغه
آیا شنای قورباغه شما در مرحله اول کند می‌باشد؟
آیا نیاز دارید کمی نیرو را اضافه کنید و نسبت ضربه را تقویت کنید؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مرداد ۰۱ ، ۰۷:۴۷
رضا ملازینل

رفلاکس معده

رفلاکس معده وضعیتی است که در آن محتوای اسیدی معده به سمت مری نشت می کند. هنگامی که محتوای اسیدی معده که نشت شده، با پوشش مری تماس پیدا کند، باعث ایجاد سوزش در قفسه سینه می شود که معمولا به آن سوزش معده گفته می شود. رفلاکس معده زمانی اتفاق می افتد که عضله اسفنگتر مری خود به خود باز شود یا به درستی بسته نشود. رفلاکس معده در شناگران رایج است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مرداد ۰۱ ، ۰۷:۲۹
رضا ملازینل

درد آرنج

اگرچه نسبت به درد شانه رواج کمتری دارد، اما در صورت ابتلا به همان اندازه مشکل‌زا می‌باشد.
معمولاً شناگران دلیل ایجاد درد یا چگونه برطرف کردن آن را نمی‌دانند. چه چیزی باعث آن می‌شود؟!
در دهه ۱۹۹۰ و نیمه بیشتر دهه ۲۰۰۰، مربیان شنا فکر می‌کردندکه هدف مقدس تکنیک خوب شنا، به دست آوردن بیشترین طول استروک ممکن است. خوشبختانه امروزه می‌دانیم که این گونه نیست و در واقع یک استروک بیش از حد طولانی کارایی کمتری دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مرداد ۰۱ ، ۰۸:۰۹
رضا ملازینل

اهداف این دریل:

• حفظ کشیدگی ستون فقرات در حال حرکت

• شروع احساس نیرو و استفاده از اهرم در مرکز بدن

• شناسایی طولانی‌ترین وضعیت کرال پشت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ مرداد ۰۱ ، ۰۷:۲۱
رضا ملازینل