آموزش شنا (رضا ملازینل)

آموزش شنا زیر نظر مربی رسمی فدراسیون شنا 🇮🇷 کارشناس تربیت بدنی📕 آموزش شنا از مبتدی تا پیشرفته

آموزش شنا (رضا ملازینل)

آموزش شنا زیر نظر مربی رسمی فدراسیون شنا 🇮🇷 کارشناس تربیت بدنی📕 آموزش شنا از مبتدی تا پیشرفته

آموزش شنا را از چه سنی باید شروع کرد؟

شنبه, ۲۳ بهمن ۱۴۰۰، ۰۷:۲۶ ق.ظ

آموزش شنا را از چه سنی باید شروع کرد؟

برای یادگیری شنا هیچ وقت دیر نیست؛ اما این‌که چه سنی برای شروع آموزش مناسب می‌باشد، پیرامون آن نظریه‌های زیادی ارائه شده است. برخی معتقدند، که از بدو تولد نوزاد شنا کردن را می‌داند؛ چون ۹ ماه دوران جنینی را در داخل مایع زندگی کرده، پس هر چه زودتر او را با آب آشنا کنید بهتر است. اما بسیاری از متخصصین کودکان به دلیل خطر سرماخوردگی و بیماری‌های دیگر، شروع آموزش شنا را از سنین خیلی پایین رد می‌کنند؛ چون سیستم ایمنی و گرماسازی بدن کودکان در این سنین هنوز به رشد کافی و مطلوب نرسیده است، لذا حرارت بدنشان را در آب خیلی سریع از دست می‌دهند؛ و این خود خطر سرماخوردگی را به دنبال خواهد داشت. به همین دلیل است که بعضی از متخصصین معتقدند که این آموزش را باید از شش‌ماهگی به تأخیر انداخت؛ یعنی تا آن زمان که سیستم ایمنی طبیعی کودک تا حد مناسبی رشد کند.

اما آنچه مسلّم است، آموزش شنا باید از سنین کودکی شروع شود. برای این کار دلایل بسیاری وجود دارد؛ یکی از مهمترین دلایل آن است که کودکان از شرایط جسمی و روانی بهتری برخوردارند و از آب بیشتر لذت می‌برند؛ در نتیجه از زمینه مساعدتری نسبت به بزرگسالان برای یادگیری بهتر و سریعتر شنا برخوردار می‌باشند. بچه‌ها هر چه کوچکتر باشند از آب و محیط‌های غریبه کمتر می‌ترسند، و در نتیجه زودتر و راحت‌تر شنا کردن را می‌آموزند.

به نظر می‌‌آید، بچه‌های کوچک را هر چه زودتر با دنیای لذت‌بخش آب آشنا کنیم، بهتر است. اما باید تمام جوانب را سنجید و با احتیاط کامل عمل کرد. در مراحل اولیه، این عمل باید در هوای گرم حمام و در آب معتدلِ وان با حرارت بیش از ۲۹ درجه سانتی‌گراد (۸۵ درجه فارنهایت) صورت پذیرد. باید به گونه‌ای عمل کرد که کودک احساس امنیت و اطمینان در آب داشته باشد. اگر والدین عمداً و یا سهواً کودکان را از آب نترسانند و بیزار نکنند، می‌توان گفت که همه آنها آب و آب‌بازی را دوست دارند؛ و همین آب‌بازی می‌‌تواند مقدمه یادگیری شنا باشد.

(رضا ملازینل)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی